ENTRA EN EL CICLE!

Consell 1:
Cada persona a casa seva, ha de tenir petits contenidors de reciclatge per separar els residus, així és més difícil que es confongui a l’hora de reciclar la brossa. I quan a un objecte ja no se li pot donar un ús, portar-lo a un punt verd per assegurar que anirà al lloc adequat. D’aquesta manera es poden evitar les incineradores i reduir els abocadors.
Per exemple,
Jo tinc una batedora que ja no funciona, en comptes de llençar-la al contenidor gris, la porto a un punt verd perquè s’encarreguin de reciclar tot el possible.
A casa meva tenim uns cubs de reciclatge i uns dies a la setmana els baixem i els tirem al contenidor que toca.
Si jo tinc molta roba, quan jo considero que ja no m’agrada o que no esta bé, en comptes de tirar-la, la puc portar a un contenidor de l’humana on li donguin la meva roba a gent que la necessita, d’aquesta manera es produeix menys roba i es recicla

Consell 2:
Cadascú ha de reduir i reciclar els materials de manera creativa en lloc de comprar coses innecessàries que només faran que s’acumulin més residus.
Per exemple
Hi han moltes donacions de taps per fer cadires de rodes.
La  meva mare hi va haver una època que feia joies amb materials reciclats.

Consell 3:
Comprar les coses necessàries sense abusar-ne.
Per exemple pensa abans de comprar qualsevol cosa si realment la necessites.

Consell 4:
Quan vagis a comprar no utilitzis bosses de plàstic.
Per tant porta de casa la bossa de tela o per carregar la compra.

Consell 5:
Saber que el que estàs utilitzant després tindrà unes conseqüències com a residu.
Per exemple quan compres pasta de dents, has de ser conscient que després el pot l’hauràs de llençar i per tant has de tenir clar que acabarà sent un residu.

El nostre objectiu ha de ser usar cada vegada menys incineradores per tal de reduir la contaminació que en alguns casos és la causa d’algunes malalties respiratòries i d’al·lèrgies. Per exemple imagina que sóc una persona que contamina molt però prenc consciència i amb el temps deixo de fer-ho. Imagina que tots féssim el mateix, llavors ja no caldria que hi haguessin més incineradores.

Comentaris

Entrades populars